I denne oppgaven skulle vi lage et medieprodukt som skulle
promotere Vågen VGS, media og kommunikasjon. Når jeg fikk denne oppgaven så
tenkte jeg med engang at jeg ville lage en film. Denne filmen skulle ikke
inneholde intervjuer, eller bilder og en som snakker, slik som i for eksempel
en DST. Dette valgte jeg fordi jeg syns at om jeg ikke legger mine egne
meninger på videoen, får heller de som ser på tolke den som de vil. Jeg kunne
jo laget en artikkel også slik vi gjorde tidligere i år, men jeg ville ha en
større utfordring, fordi jeg har ikke laget en film som jeg har vært skikkelig
fornøyd med i år.
Budskapet mitt i denne oppgaven skulle være at vi har gode
ressurser. Dette prøver jeg å få frem ved å filme alle disse ressursene. Fordi
jeg syns det er den beste måten å få frem hvorfor de burde gå på Vågen. Jeg
filmer når noen er i fotostudioet, på redigeringsrommet, bruker et av
programmene i Adobe pakken som vi får.
Oppgaven sier at vi skal promotere denne linja på denne skolen, å dette
føler jeg at jeg får frem fordi at jeg filmer hva som faktisk skjer og hva vi
får bruke på skolen. Jeg skulle også ha med på filmen når jeg gikk inn til Jon
får å låne utstyr, men han delte ikke ut utstyr lengre.
Det kan være en støykilde i dette produktet. Det at jeg ikke
snakker, eller at noen snakker kan være en støykilde, fordi da blir ingenting
sagt, og ingenting konkretisert. Dette kan gjøre at en som ikke følger
skikkelig med på filmen forstår hva jeg prøver å få frem. Andre hindringer for
at budskapet i denne filmen ikke kommer frem, kan være at du får ikke vite at
det er en promoteringsfilm for Vågen VGS media og kommunikasjon, før i slutten,
noe som kan gjøre at filmen kan være forvirrende. Hadde jeg hatt Vågen logoen i
begynnelsen av filmen ville kanskje mottaker, forstått bedre hva de ser på å
hva jeg vil få frem. Men som noen sikkert har hørt før, et bildet sier mer enn 1000 ord.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar