30.5.13

Refleksjon

I denne oppgaven skulle vi lage et medieprodukt som skulle promotere Vågen VGS, media og kommunikasjon. Når jeg fikk denne oppgaven så tenkte jeg med engang at jeg ville lage en film. Denne filmen skulle ikke inneholde intervjuer, eller bilder og en som snakker, slik som i for eksempel en DST. Dette valgte jeg fordi jeg syns at om jeg ikke legger mine egne meninger på videoen, får heller de som ser på tolke den som de vil. Jeg kunne jo laget en artikkel også slik vi gjorde tidligere i år, men jeg ville ha en større utfordring, fordi jeg har ikke laget en film som jeg har vært skikkelig fornøyd med i år.
Budskapet mitt i denne oppgaven skulle være at vi har gode ressurser. Dette prøver jeg å få frem ved å filme alle disse ressursene. Fordi jeg syns det er den beste måten å få frem hvorfor de burde gå på Vågen. Jeg filmer når noen er i fotostudioet, på redigeringsrommet, bruker et av programmene i Adobe pakken som vi får.  Oppgaven sier at vi skal promotere denne linja på denne skolen, å dette føler jeg at jeg får frem fordi at jeg filmer hva som faktisk skjer og hva vi får bruke på skolen. Jeg skulle også ha med på filmen når jeg gikk inn til Jon får å låne utstyr, men han delte ikke ut utstyr lengre.
Det kan være en støykilde i dette produktet. Det at jeg ikke snakker, eller at noen snakker kan være en støykilde, fordi da blir ingenting sagt, og ingenting konkretisert. Dette kan gjøre at en som ikke følger skikkelig med på filmen forstår hva jeg prøver å få frem. Andre hindringer for at budskapet i denne filmen ikke kommer frem, kan være at du får ikke vite at det er en promoteringsfilm for Vågen VGS media og kommunikasjon, før i slutten, noe som kan gjøre at filmen kan være forvirrende. Hadde jeg hatt Vågen logoen i begynnelsen av filmen ville kanskje mottaker, forstått bedre hva de ser på å hva jeg vil få frem. Men som noen sikkert har hørt før, et bildet sier mer enn 1000 ord. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar